keyboard_arrow_up

Consiliul Local Timisoara

Hotararea 258/20.05.2014 privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice - faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Calea Aradului nr. 30"

20.05.2014

Hotararea Consiliului Local 258/20.05.2014
privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice - faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici - faza PT, pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Calea Aradului nr. 30"


Consiliul Local al Municipiului Timisoara

Având în vedere Referatul nr. SC2014 - 12226 din 13.05. 2014 - al Primarului Municipiului Timişoara, domnul NICOLAE ROBU;
Având în vedere avizele Comisiei pentru studii, prognoze, economie, buget, finanţe, impozite şi taxe, Comisiei pentru dezvoltare urbanistică, amenajarea teritoriului şi patrimoniu, Comisiei pentru administrarea domeniului public şi privat, servicii publice şi comerţ, regii autonome şi societăţi comerciale, Comisiei pentru administraţie locală, juridică, ordine publică, drepturile omului şi probleme ale minorităţilor din cadrul Consiliului Local al Municipiului Timişoara;
Având în vedere prevederile Ghidului solicitantului pentru Programul Operaţional Regional 2007-2013, Axa prioritară 1 "Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor - poli urbani de creştere", Domeniul major de intervenţie 1.2. "Sprijinirea investiţiilor în eficienţa energetică a blocurilor de locuinţe";
Având în vedere prevederile Ordonanţei de Urgenţă nr.18/2009, actualizată, privind creşterea performanţei energetice a blocurilor de locuinţe;
Având în vedere Hotărârea Consiliului Local nr. 330 din data de 18.12.2012 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Calea Aradului nr. 30";
În conformitate cu prevederile art. 36 alin. (2) lit. b) si alin. (4) lit. d), din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;
În temeiul art. 45 alin. (2) din Legea nr. 215/2001 privind administraţia publică locală, republicată şi modificată;


HOTARASTE

Art. 1: Se aprobă documentatia tehnico-economica - faza P.T.pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Calea Aradului nr. 30", conform Anexei nr. 1, care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
Art. 2: Se înlocuieşte Anexa la Hotărârea Consiliului Local nr.330 din data de 18.12.2012 privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiţii "Reabilitare termică imobil Calea Aradului nr. 30", cu Anexa nr. 2 la prezenta hotărâre.
Art. 3: Cu aducerea la îndeplinire a prezentei hotărâri se încredinţează Direcţia Tehnică şi Direcţia Economică din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara.
Art. 4: Prezenta hotărâre se comunică:
- Instituţiei Prefectului - Judeţul Timiş;
- Primarului Municipiului Timişoara;
- Direcţiei Urbanism;
- Direcţiei Tehnice;
- Direcţiei Economice;
- Direcţiei de Mediu;
- Direcţiei Dezvoltare;
- Direcţiei Clădiri, Terenuri şi Dotări Diverse;
- Direcţiei Instituţii Şcolare, Medicale, Sportive şi Culturale;
- Direcţiei Comunicare;
- Biroului Audit;
- Biroului Managementul Calităţii;
- Corpului de Control şi Antifraudă al Primarului;
- Mass-media locale.


Presedinte de sedinta
RADU ŢOANCĂ
Contrasemneaza
SECRETAR IOAN COJOCARI

Atasament: Anexa_nr._1.pdf

Preot nd 4 Du HCL ai, | PROIECT NR. 100/107-ARA 30, bl REABILITARE TERMICA IMOBIL B-dul. Calea Aradului nr. 30, bl7, sc. A + -B Amplasament Municipiul Timisoara, B-dul. Calea Aradului nr. 30, bl.7 Titularul Investitiei Primaria Municipiului Timisoara, Beneficiarul investitiei Asociatia de proprietari din B-dul, Calea Aradului nr. 30, bl.7, sc. A+B Proiectant general S.C. PROIECT C&A S.R.L. Faza P.T.+C.$. IANUARIE 2013 |

FOAIE DE CAPAT Denumirea proiectului Amplasament Titularul Investitiei Beneficiarul investitiei Proiectant general Numar proiect Faza de proiectare Data REABILITARE TERMICA IMOBIL B-dul. Calea Aradului nr. 30,bl.7, sc. A +B Municipiul Timisoara, B-dul. Calea Aradului nr. 30, bl7 Primaria Municipiului Timisoara, B-dul C.D. Loga, Nr. 1 Asociatia de proprietari din B-dul, Calea Aradului nr. 39, bl7,sc. A +B S.C, PROIECT C&A S.R.L. Timisoara, str. Lotusului, nr. 23 Ing. PALADE Cristian 100/197-ARA 30,bl PITICE, FEBRUARIE 2013

BORDEROU „ Piese scrise Foaie de titlu Foaie de capat Lista si semnaturile proiectantilor Borderou Certificat de Urbanism Extras de Carte Funciara Memoriu tehnic Program de control al calitatii lucrarilor proiectate si in curs de executie Referat de verificare cerinta A — Rezistenta si stabilitate Referat de verificare cerinta C —Siguranţă la foc Caiete de sarcini . Piese desenate Plan de incadrare in zona Plan de situatie Plan parter existent/propus Plan etaj curent existent/propus Plan invelitoare existent/propus Fatada principala existenta/propusa Fatada posterioara existenta/propusa Fatada posterioara existenta/propusa Fatada lateral stanga existenta/propusa Detalii do executie Tablou tamplarie „1 t Intocmit ing. PALADE CRISTIAN =.

MEMORIU TEHNIC 1,DATE GENERALE SI DE RECUNOASTERE A LUCRARII Denumirea proiectului Reabilitare termica imobil B-dul. Calea Aradului nr. 30, bl7, sc. A+B Amplasament Timisoara, B-dul. Calea Aradului nr. 38, bl.7 Titularul Investifiei Primaria Municipiului Timisoara, Beneficiarul investitiei Asociatia de proprietari din B-dul. Calea Aradului nr. 30, b17, sc. A+B Proiectant general S.C. PROIECT C&A S.R.L, Faza PT,+CS, 2. DESCRIERE GENERALA Amplasament Imobilul se afla intr-un cartier foarte mare si important al orasului situat in zona de nord - cartierul Aradului. Imobilele de pe artera foarte intens circulata au regim de inaltime variat de la S+P+4 la S+P+10 Descrierea imobilului Imobilul are un regim de inaltime P+4, are forma in plan , este un tronson independent si are 2 scari. Este compus din 32 apartamente din care: 24 apartamente cu 2 camere, 8 apartamente cu 3 camere, Conditii de clima si regimul pluviometric Factorii climatici determina existenta unui climat temperat continental moderat, cu influente mediteraneene si oceanice, specific zonelor de campie din Campia Banatului. Conditiile climatice din zona pot fi sistematizale prin urmatorii parametrii: Temperatura aerului: - media lunara minima: -(1-2)'C in ianuarie; - media lunara maxima: +(21+23) "C in iulie; - temperatura minima absoluta: -35,3*C in ian. 1963 - temperatura maxiria absoluta: +41,0'C in aug. 1952 Y Precipitatii: - media anuala: 580+590 mm, - media lunara maxima: 80-88 mm iniunie - cantitatea maximă in 24h100 mm Y Vantul: ! - directii predominante: nord - sud Geologia Adancimea maxima de inghet: 0,70 m, conform STAS 6054-77,

Terenul de fundare este constituit din argile prafoase si argile nisipoase ce depasesc 10 m grosime. Nivelul apelor subterane este coborat. Seismicitatea In conformitate cu Codul P100-1/2006, perioada de colt este T,= 0,70 sec. Factorul de amplificare dinamica maxima a acceleratiei orizontale a terenului de catre structura fi, = 3, iar acceleratia orizontala a terenului pantru proiectare a,=0,16 g. Categoria de importanta si clasa de importanta Constructia proiectata se incadreaza la CATEGORIA “C” DE IMPORTANTA NORMALA (conform HGR ur. 766/1997) CLASA TI -construciii de tip curent (conform NP 100- 2006) Prezentarea proiectului pe specialitati Situatia existenta, Imobilul a fost construit in anul 1987. Arhitectura Imobilul are functiunea de imobil locuinte, Regimul de inaltime este P+4, are forma in plan , este un tronson independent si are 2 scari, Este compus din 32 apartamente din care: 24 apartamente cu 2 camere, 8 apartamente cu 3 camere, acoperisul este de tip terasa necirculabila, iar învelitoarea este din membrana bituminoasa Peretii exteriori sunt realizati din panouri mari tristrat din beton armat (ba) si BCA (27 cm) avand stratul interior de rezistenta de 10 cm, termoizolatie BCA de 12 am si strat exterior de Fatada principala este realizata cu placaj din caramida aparenta. Pe fatada sunt 4 balcoane. Fatada prezinta desprinderi placaj/tencuieli pe zone foarte mari Fatada posterioara este realizata cu placaj din caramida aparenta la parter si bordari pe zone reduse la etaje, Pe fatada sunt 4 balcoane. Fatada prezinta desprinderi placaj/tencuieli pe zone foarte mari Fatada laterala stanga este realizata cu accente locale cu placaj din caramida aparenta. Pe fatada este o logie. Fatada prezinta desprinderi placaj/tencuieli pe zone foarte mari Fatada lajerala dreapta este realizata cu accente locale cu placaj din caramida aparenta, Pe fatada este o logie F ațada prezinta desprinderi ale betonului în zonele de monolitizare E îi ' Finisajele interioare: la asa scarii peretii sunt tencuiti si gletuiti si zugraviti cu zugraveli pe baza de var, pardoseala i i casa scarii este de tip mozaic. Tamplaria exterioata a ferestrelor a fost initial din lemn cu geam din doua foi de sticla simpla. Majoritatea tamplariei a fost inlocuita cu tamplarie din PVC sau aluminiu cu geam termoizolant. Usa principala de acces in cladire este din tamplarie metalica, Imobilul nu este prevazut cu un acces secundar. Imobilul are 32 balcoane, | | |

Structura Cladirea are structura de rezistenta din structura mixta (cadre si pereti structurali) Dispunerea peretilor este in sistem celular avand travei de 3.6, 3 m si deschideri de 5 4,33m Terenul de fundare este constituit din argile prafoase si argile nisipoase ce depasesc 10 m grosime, Nivelul apelor subterane este coborat, Fundatiile sunt continue din beton realizat monolit Peretii exteriori sunt neportanti din panouri mari tristrat din beton armat (ba) si BCA (27 cm), peretii interiori sunt diafragme monolite de 14 cm grosime, Planseele sunt din fasii cu goluri din beton armat prefabricat, scarile sunt cu o rampa din beton armat prefabricat, iar acoperisul este de tip terasa necirculabila, Cladirea are urmatoarele utilitati : telefonie alimentare cu energie electrica de joasa tensiune alimentare cu apa rece din reteaua orasului alimentare cu gaz natural din reteaua orasului alimentare cu agent termic de la punctul termic alimentare cu apa calda menajera de la punctul termic Proiectul nu propune modificarea modului de asigurare a utilitatilor Instalatii Starea instalatiei de incalzire este rea. Conductele de incalzire si apa calda din subsol au izolatia intr-o stare tehnica rea. Exista robineti de izolare coloane. Majoritatea caloriferelor din imobil sunt noi. Reparatii la instalatii facute în ultimii 10 ani: SCHIMBAT COLOANE INCALZIRE SCHIMBAT COLOANE APA CALDA SCHIMBAT COLOANE APA RECE SCHIMBAT COLOANE GAZ Evaluarea cladirii Aspecte generale din punct de vedera al structurii: a Datorita ritmului ridicat de realizare a blocurilor de locuit, in multe cazuri din cauza conditiilor dificile de executie (noaptea, timp friguros, manopera putin calificata) s-au produs si derapaje de la calitatea constructiei. Deficientele cele mai frecvente au fost: LI Rosturi de turnare accidentale datorate aprovizionarii, netratate corespunzator L] Betoane cu segregari Ol Zone cu betoane de calitate mai slaba cauzate de deficiente de aprovizionare Cl Izolatia termica din rostul vertical, la peretii exteriori, deteriorata, O Izolatia termica a panourilor exterioare are multe punti termice, |

Dintre aspectele pozitive tinand cont de perioada proiectarii privind alcatuirea structurii trebuie sa mentionam urmatoarele: -forma regulata in plan a cladirii -existenta unei infrastructuri care s-a dovedit capabila sa transfere la teren eforturile aduse de peretii structurali, fara aparitia unor degradari in elementele infrastructurii; existenta unui normativ de proiectare antiseismica-P100/1981 - structura realizata monolit Aspecte generale legate de termoizolatii La peretii exteriori, termoizolatia este discontinua, cele 2 straturi din beton fiind solidarizate prin nervuri din beton. Punti termice mai apar si la zonele de monolitizare intre panouri, Starea tehnica a terasei este precara cu infiltratii rare la ploi abundente. Termoizolatia a fost realizata din zgura expandata Placa suport a pardoselii de la nivelul parterului este fara termoizolatie. Placa planseului de pesti Majoritatea tamplariei a fost inlocuita cu tamplarie din PVC sau aluminiu cu geam termoizolant. Din totalul de 32 logii/balcoane ale imobilului 22 sunt inchise cu tamplarie cu geam termopan si 10 sunt deschise sau închise cu tamplarie metalica fara geam termoizolant 3. DESCRIEREA LUCRARILOR PREVAZUTE IN PROIECT 3.1 Principiile care au stat la baza alegerii solutiei Termoizolarea peretilor exteriori se face pe exterior cu polistiren expandat ignifuat de 10 cm grosime, La cladirile avand inaltimea peste 20 de metri din conditii de evitarea propagarii focului de la un nivel la altul, in dreptul fiecarui planseu pe o latime de 30 cm termoizolatia se va face cu vata minerala de 10 cm aplicata similar cu termosistemul La cladirile care au locuinte si la parter se va realiza o termoizolare a soclului cu 8 cm din polistiren extrudat, iar aceasta va fi armat cu plasa dubla din fibra de sticla Toate ferestrele care nu au geam termoizolant vor fi schimbate cu ferestre din PVC cu profil pentacameral si peam termoizolant cu exceptia acelora care sunt spre logii sau baleoane Toate logiile sau balcoanele care sunt deschise sau care sunt inchise cu tamplarie fara geam termoizolant VOR FI INCHISE CU TAMPLARIE PVC CU GEAM TERMOIZOLANT Alegerea acestei variante are la baza urmatoarele considerente: |

23 pci 5 Cafea Zrodulr/ pr O, bl 7, Sc fb PT DB SRI Din punct de vedere sconomic aceasta vatiahia este mai avantajoasa de cele mai multe ori pentru oa ea substituie alte operatii precumi-1) termoizolarea placii balconului/logiei pe ambele parti» astfel pentru balconul deschis sau inchis necorespunzator implica desfacerca straturilor de finisaj si beton de panta pana la placa balconului si dispunerea wnei termoizolatii din polistiren extrudast de 5 om si refacerea tuturor straturilor pentru balconul de sub- termoizolatea cu polistiren extrudat de 5 cm de la inferior si refacerea finisajelor _2)termoizolatea. ldentioa pentru placa. de. deasupra_., 3). schimbarea tamplariei dupa caz, 4)termoizolarea peretelui 5) repararea sau ohiar refacerea parapotului cand acesta este motalic 6) termoizolarea parapetului Din punct de vedere al disconfortului cfeat varianta propusa nu il afecteaza decat pe locatarul care nu a facut modernizarea tamplariși nu si pe cei deasupra si de sub acel apartament care ar putea fi deja modernizate, Din punct de vedere al timpului inchiderea balcoanelor/logiilor deschise este o operatie mai rapida si care nu presupune operatiuni consumatoare de manopera atat de mare deoarece in cazul balcoanelor deschise implica desfacerea parapetilor si inlocuirea acestora cu arie pana la partea superioara avand la partea inferioara o zona opaca din Pepi fermolzolante A e pe grinzi si pereti pe Termoizolarea ultimului planseu: 1)daca & fost tealizata mansarda atunci deasupra ultimulu planseu fiind spatiu incalzit nu se pune problema termoizolarii, 2) daca acoperisul este tip sarpanta realizarea termoizolarii se face ou menținerea stratului termoizolant existent, inclasiv a șapei de protecție, repararea ei, urmată de montarea unui strat termoizolant din polistiren expandat de 12 em protejat cu o sapa din beton armat de 4 am, 3) daca acoperisul este terasa se realizeaza un sistern termolhidroizolant in una din urmatoarele variante: A) pastrarea tuturor straturilor existente atunci cand starea hidroizolaiei existente e buna si nu exista acumulari de apa in termoizolatia existenta si dispunerea termoizolatie de 12 om din polistiren expandat si a hidroizolatiel,B) indepartatea bidroizolatiei existente daca aceasta este degradata dar nu sunt acumulari de apa in termoizolatia existenta si dispunerea termoizolatiei de 12 om din polistiren oxpandat a a o DIM E hidroizolatiei sia od lei existente în cazpl termostatat În toate calorifere din la care exista acordul E acest tip de lucrare, lzolatea conductelor din subsol daca starea izolatiei este ea lipseste.

Proieclul 28 Cala firadutr pr Do Se - PT PROIRCT DBA SRL, 8 La cladirile care au spatii comerciale la barter confotm praieotului initial al cladirii parterul mu se termoizoleaza si prezentul Ghid permite tratarea diferita "Prin excepție, daca blocul a fost construit cu spatii comerciale la parter, inr proprietarii acestor spatii nu sunt de acord cu teabilitaroa termica a acestora, ge poate depune un prolect pentru reabilitarea blocului fara spatiile comerciale de la parter”, La acostea se va realiza termoizolarea obligatorie a intradosului baltoanelor de Ia primul nivel de locuinte zona aferenta de casa scarii si o portiune de 50 cm sub planseul do peste parterul comercial in zonele ln CAre-nu exista partile vitrate ale magazinelor, Nu se pune problema termoizolatii poste parter, 9 La blocurile care au zone realizate cu caramida ăparenta nu se va monta termosistemul decat dupa inlaturarea totala a caratnizii aparente deoaroce aceste zone prezinta un risc mare de desprindere in timp si astfel ar antrena si termosisteraul ducand la pagube insemnate si posibile accidente 10 La blocurile care au panourile realizate cu amprentate de suprafata, termosistemul se va realiza in 2 etape, în prima se for aduce si acele zone în acelasi plan prin moatarea unul polistiren de donsitete mai mare si apol se va aplica termosistemul de [0 cn Asigurandu-se prinderea sigura intro osle doua. 11 Finisajele propuse vor fi în culori deschise conform caletelor de sarcini si planselor de executie, pastrand pe cat posibil cromatica inttiala n imobilului Deserierca Iuexerilor de baza (lucrari de interventie prevazute la art.4 lt, a)-d) din Cedonanta de Pentru reabilitare se propun urmatoarele lucrarii 1 alarea termica. u peretilor exteriori peretii de la rosturi), inclusiv n purapelilor de la logii, balcoane si a atteulul, ore cu polistiren expandat de fotada cu a grosime de 10 om avand caracteristici telmice minimale, DESCRIEREA LUCRARILOR PRECONIZATE al) polistiren expandat ignifazat (EPS)-pentru camp curent fatada Efortul de oorapresiune al plăcilor ln o deformație de 10% - C8(10) Rezistența la tracțiune perpendiculară ine este: „clasa 1 ei : A&A E x , Pr RO rainerală bazaltică (MW) WU ESTE CARI C a) MA Rezistența la compresiune sau efortul la compresiune a plăcilor la on ție defmin. 50 kPa] rm 1 0 4 CSO fa Rezistența la tracțiune perpendiculară ne fete 4

Codul de identificare conform SR-EN 13162:2009 este: MW — EN 13162 — T5 - DS (T+) — CS (10/Y) 20 - TR 10 — WS -clasa de rezistenta la foc Al, conform SR-EN 13501-1+A1- 2010 *utilizata pe fasii de 30 em latime avand 10 cm grosime si aplicata la nivelul planseelor cladirilor avand inaltimea peste 20 de metri Operatii de pregatirea suprafetelor conform caietelor de sarcini: (1) Localizarea şi înlăturarea porțiunilor cu tencuială neaderentă şi a zonelor cu beton segregat sau cu alte degradări; (2) Înlăturarea tencuielilor atacate de mucegai, alge, licheni, muşchi, etc. și a placărilor ceramice; (3) Rectificarea tencuielii şi a suprafeţelor de beton carbonatat, utilizându-se mortar compatibil; (4) Rectificarea rosturilor de pe conturul panourilor prefabricate sau dintre tronsoanele imobilelor învecinate; (5) Efectuarea străpungerilor necesare instalaţiilor (hote, coşuri centrale termice); (6) Încheierea lucrărilor de reparații sau de înlocuire a tâmplăriei exterioare (ferestre şi uşi) precum și a izolaţiei hidrofuge a terasei, dar înainte de fixarea copertinelor pe atice. Operatii propriu-zise de aplicarea sistemului Se incep dupa terminarea inlocuirii tamplariilor conform proiectului si dupa ce este pregatit stratul suport conform 1A Se traseaza orizontalitatea si se monteaza cu dibluri metalice profilul de soclu la cota din plansele de executie Se aplica placile in randuri paralele de jos în sus prin lipire cu adeziv conform prevederilor din caietul de sarcini Se fixeaza diblurile in "1" conform caietelor de sarcini Se aplica grundul de baza (masa de spaclu) si se inglobeaza plasa pentru armare respectand prevederile din caietele de sarcini Se aplica finisajul din vopsea decorativa cu specificatiile cromatice din plansele de executie si respectand prevederile din caietele de sarcini Golurile ferestrelor se bordeaza cu polistiren extrudat de 3 cm grosime La cladirile avand inaltimea peste 20 de metri din conditii de evitarea propagarii focului in dreptul fiecarui planseu pe o latime de 30 cm termoizolatia se va face cu vata minerala de 10 cm aplicata similar cu termosistemul Reguli generale: Se indeparteaza clomentele decorative ale parapetilor balcoanelor (realizate din sticla decorativa sau elemente prefabricate). La balcoanele inchide cu tamapiarie PVC se va proceda cu atentie deoarece in unele cazuri balustradele existente au fost folosite impropriu ca elemente de legatura si rigidizare ale parapetului nou creat, Obligatoriu va fi evaluata integritatea acestor parapeti inainte de aplicarea termosistemului. La balcoanele inchise cu Tamplarie PVC cu parapet din panel placa balconului va fi termoizolata pe grosimea ei si finisata ca si fatada in camp. Se va dispune un glaf din tabla cu picurator conform planselor de detalii.

Toate muchiile orizontale iesite din fatada vor fi prevazute in sistemul termoizolant cu profil din PVC si aripioare de 10 em din fibra de tip picurator. Acestea se vor monta odata cu masa de spaclu armata. Se considera incluse in sistemul termoizolant toate profilele necesare conform cu specificatiile producatorului chiar daca aceste profile nu apar explicit in listele de cantitati. Inlocuirea tamplariei din lemn si metal cu tamplarie etansa cu rama din PVC, având minim 3 camere si geamuri duble, tratate low-e si inlocuirea usilor de acces în cladire cu usi din PVC cu geam termoizolant. Tamplaria trebuie dotata cu dispozitivefante/grile pentru aerisirea controlata a spatiilor ocupate şi evitarea aparitiei condensului pe elementele de anvelopa Operațiunile de înlocuire tamplariei, se efectuează înainte de aplicarea termosistemului după operațiunile de rectificare a suprafeței suport La montarea ferestrelor şi uşilor se vor respecta poziția, numărul și distanțele între şuruburile de ancorare indicate de producător. Se va face conform tabloului de tamplarie din plansele de După fixarea tâmplăriei în golul zidăriei și a glafului interior se va executa umplerea rostului dintre toc şi zidărie cu material termoizolant şi protecția acestuia pe faţa de la interior şi de la Glaful exterior al ferestrelor se va monta după aplicarea pe fațadă a termoizolaţiei şi a stratului de tencuială armată, inclusiv racordul acestora cu tocul tâmplăriei După fixarea glafului exterior, pe conturul acestuia se va aplica un chit pentru evitarea infiltrației apei din precipitații între perete și izolația termică Montarea şi efectuarea probelor de funcţionare a tâmplăriei constituie fază determinantă Principalale caracteristici ale tamplariei Comportarea la încovoiere din vânt clasa B2 ferestre: min. 10.000 cicluri _....qâq.. Etanşeitatea la apă min. clasa SA Permeabilitatea la aer min. clasa 3 Numărul minim de schimburi de aer 0,5 schimburi /oră Cerințe constructive pentru tâmplărie exterioară termoizolantă din profile PVC cu glaf exterior: - Profil cu 5 camere, culoare albă; - Clasa A; - Armătură oțel zincat; - Grilă de ventilație mecanică; 10

3 - Geam termoizolant dublu 4-16- 4, low-B; - Feronerie oscilo-batantă cu închideri multipunct; - Glaf exterior. Inchiderea Balcoanelor/logiilor Operatiunea este similara cu cea de schimbare a tamplariei si are scop imbunatatirea aspectului cladirii. Tamplaria este etansa cu rama din PVC, având minim 5 camere si geamuri duble, tratate low-e, Tamplaria trebuie dotata cu dispozitive/fante/grile pentru aerisirea controlata a spatiilor ocupate şi evitarea aparitiei condensului pe elementele de anvelopa. Operatiunea se face conform tabloului de tamplarie din plansele de executie si caietelor de sarcini. Principalele caracteristici ale tamplariei precum si cerintele constructive sunt aceleasi de la punctul 3 Este interzisa cu desavarsire orice modificare a dimensiunilor golurilor existente. Inainte de inaintarea comenzii pentru realizrea tamplariei se vor verifica individual toate dimensiunile golurilor si se vor adiluce la cunostinta proiectantului toate neconcordantele Balconul tip 1 se inchide cu tamplarie pvc dupa indepartarea parapetilor existenti. Tamplaria se realizeaza continuu pe inaltimea nivelului, avand la baza o zona opaca din panouri termoizolante din PVC alb. Legat de inchiderea logiilor/balcoanelor se impun urmatoarele precizari:- balcoanele prezinta o vulnerabilitate datorata pe de o parte unor compromisuri legate de solutia tehnica impusa de prefabricare : armaturile balcoanelor au fost ancorate de obicei doar in centura si pe de alta parte conditiilor de executie, a ritmului de lucru in care au fost realizate aceste cladiri si care a dus la abateri considerabile de pozitionare a armaturilor (acestea au fost calcate si astfel inaltimea utila a sectiunii s-a micsorat). Prin inchiderea balcoanelor/logiilor acestea devin spatiu interior totusi avand in vedere cele mentionate mai sus, se impune eviterea transformarii acestor balcoane in spatii de depozitare. De asemenea la balcoanele deja inchise cu tamplarie termopan parapetii existenti ai inainte de aplicarea termosistemului se face o inspectare riguroasa a prinderilor si in cazul in care se observa orice degradari se anunta proiectantul. Inainte de lansarea comenzii pentru tamplarie se va masura obligatoriu individual fiecare balcon la toate colturile atat pe verticala cat si pe orizontala de catre furnizorul tamplariei, Daca la acelasi balcon se constata diferente mai mari de 1.2 cm (sau max 1% din lungirnea consolei) intre distanta masurata pe verticala langa perete si cea masurata pe verticala la capatul consolei se anunta ISC, deoarece acest lucru ar putea proveni dintr-o deformare(sageata) exagerata si se impun investigatii suplimentare. 11

1 pE Reabilitare termica planseu peste parter NU ESTE CAZUL Avand in vedere existenta spatiilor comerciale la parter nu se poate realiza termoizolarea sub planseului peste parter si termoizolarea deasupra planseului implica modificari inacceptabile pentru locatarii de ia etajul 1 legate de: scaderea inaltimii utile, distrugerea pardoselilor existente etc. Oricum spatiul de la parter este un spatiu incalzit avand destinatie comerciala si Finisajul va fi realizat sub forma unor zugraveli lavabile Reabilitare termica planseu terasa La acoperișurile terasa reabilitarea termoizolației se execută într-o structură complexă termohidroizolantă, cu personal calificat în specialitatea hidroizolații şi termoizolații. Stratul suport îl constituie sapa de protectie a termoizolatiei existente. Se indeparteaza toate straturile pana la aceasta. Sapa se rectifica, se dispune o bariera contra vaporilor din emulsie bituminoasa aplicata la rece si se monteaza prin lipire termoizolatia din polistiren in 2 straturi, primul de 4 cm grosime realizat cu interspatii pe ambele directii (de 5 cm ) din 50 în 50 cm pentru a crea canale de ventilare, iar al doilea fara interspatii avand 8 cm grosime. Se prevad deflectoare (cate unul la 80 mp de terasa), se aplica o membrana bitumoasa substrat autoadeziva de 2 mm grosime si peste aceasta hidroizolatia din membrana hidroizolanta autoprotejata cu granule minerale (4.5 kg/mp). Operatiunile se realizeaza conform caietelor de sarcini si a tuturor reglementările tehnice în vigoare. Codul de identificare pentru plistiren conform SR-EN 13163:2009 este: EPS150 — EN 13163 — T2-12-W2-:82 —P4—BS 200 — CS (10) 150— DS (N)2-DLT (2) 5-WL(T)2=WD (V) 5 -clasa de rezistenta la foc: conform SR-EN:13501-1+A1-2010 Hidroizolatia se va realiza conform solutiei din proiectul de executie ca structura hidroizolanta cu membrane dublu armate având grosimea utilă (fără strat de protecţie) de minim 6 mm sudate cu flacăra de membrana autoadeziva lipita pe polistiren in totala aderenta conf prevederilor din GP114-2006, NP040-2002 si din caietele de sarcini CARACTERISTICI POLISTIREN min, 120 Efortul de compresiune a plăcilor la o deformație de 10% - CS(10) Rezistenţa la tracțiune perpendiculară pe feţe -TR _ longitudinal ___ ___ transversal | 2A0NSom „Stabilitatea la cald Flexibilitatea la rece Rezistenţa la pertorare statică 12

6 7 PRO Lucrarile constau in refacerea termoizolatiei de pe tevile de incalzite din subsol si montarea de robineti cu cap termostatat la radiatoarele din apartamentele proprietarilor care si-au dat Lucrarile constau in repararea betonului de monolitizare dintre panouri, a fisurilor din acestea îndepartarea acolo unde este cazul a decoratiunilor de la balcoane si logii alcatuite din armociment, sticla armata sau grilaj metalic precum si repararea trotuarelor din jurul cladirii la terminarea lucrarilor 3.3 Conciuziile Expertizei Tehnice si Auditului Energetic EXPERTIZA TEHNICA Conform Expertizei Tehnice NR 48/2012 efectuata de Expert Tehnic : Dr. ing. MARINOV TI. VICTOR-RADU, certificat nr. 151 au rezultat urmatoarele: 1 Reabilitarea termica nu modifica gradul de asigurare al constructiei. Constructia are rezerve sa preia incarcarile suplimentare aduse de reabilitarea termica, 2 Reabilitarea termica se poate realiza fara a fi necesare interventii de consolidare a structurii existente 3 Schimbarea tamplariilor se va face fara modificarea dimensiunilor golurilor 4 Balconul tip 1 se inchide cu tamplarie pvc dupa indepartarea parapetilor existenti. Tamplaria se realizeaza continuu pe inaltimea nivelului, avand la baza o zona opaca din panouri termoizolante din PVC alb, Legat de inchiderea logiilor/balcoanelor se impun urmatoarele precizari: balcoanele prezinta o vulnerabilitate datorata pe de o parte unor compromisuri legate de solutia tehnica impusa de prefabricare : armaturile balcoanelor au fost ancorate de obicei doar in centura si pe de alta parte conditiilor de executie, a ritmului de lucru in care au fost realizate aceste cladiri si care a dus la abateri considerabile de pozitionare a armaturilor (acestea au fost calcate si astfel inaltimea utila a sectiunii s-a micsorat). Prin inchiderea balcoanelor/logiilor acestea devin spatiu interior totusi avand in vedere cele mentionate mai sus, sc impune eviterea transformarii acestor balcoane in spatii de depozitare. De asemenea la balcoanele deja inchise cu tamplarie termopan parapetii existenti ai inainte de aplicarea termosistemului se face o inspectare riguroasa a prinderilor si in cazul in care se observa orice degradari se anunta proiectantul. Înainte de lansarea comenzii pentru tamplarie se va masura obligatoriu individual fiecare balcon la toate colturile atat pe verticala cat si pe orizontala de catre furnizorul tamplariei. Daca la acelasi balcon se constata diferente mai mari de 1.2 cm (sau max 1% din lungimea consolei) intre distanta masurata pe verticala langa perete si cea masurata pe verticala la capatul consolei se anunta ISC, deoarece acest lucru ar putea proveni dintr-o deformare(sageata) exagerata si se impun investigatii suplimentare. 13

3 Lucrarile de termoizolare a peretilor vor începe dupa curatirea prealabila a suprafetelor si indepartarea placarilor. Daca in decursul acestui proces se descopera fisuri sau crapaturi ale elementelor portante se anunta de indata proiectantul si expertul 6 Desfacerea straturilor existente de hidroizolatie, termoizolatie si beton de panta, daca acestea se vor inlocui, se va face mecanizat cu scule usoare care nu produc vibratii mari pentru a nu afecta structura de rezistenta & AUDITUL ENERGETIC Conform Auditului energetic NR. 30 din octombrie 2012 efectuata de Auditor Energetic, gr.l, cti: ing. OLARU VASILE, certificat nr. 01040 au rezultat urmatoarele: Solutia 1 (SD - Sporirea rezistentei termice a peretilor exteriori peste valoarea de 2,5 m2k/W prevazuta de norma metodologica de aplicare a 0G 18/2009, prin izolarea termica a peretilor exteriori cu un strat de polistiren expandat ignifugat de 10 cm grosime, inclusiv protectia acestuia si aplicarea tencuielii exterioare. La aplicarea termosistemului se va acorda o atentie deosebita acoperirii puntilor termice existente. Solutia 2 (82) -Inlocuirea tamplariei existente din lemn cu tamplarie termoizolanta etansa cu rama din PVC, având minim 5 camere si geamuri duble, tratate low-e si eventual cu strat de Argon. Pentru asigurarea calitatii aerului interior si evitarea cresterii umiditatii interioare tamplaria va fi prevazuta cu fante higroreglabile Solutia 3 (83) - Sporirea rezistentei termice a terasei peste valoarea minima de 3,5 m2K/W prevazuta de norma metodologica de aplicare a OG 18/2009, prin îndepartarea straturilor exterioare pana la planseu si montarea unui nou strat termoizolant din 12 cm polistiren expandat si realizarea unei hidroizolatii din membrane bituminoase Certificatul de performanta energetica atribuie cladirii de referinta clasificarea energetica "B" si un indice de emisii echivalent CO2 anual de 32.22 kg/mp. -nota energetica a cladirii reale tinand cont de penalizari este 87,74. Cladirea se incadreaza în clasa de eficienta energetica C conform metodologiei din MCOOVPIII, Concluziile auditului enrgetic: 14

61 > ca a m n n Pachetul (P1) alcatuit din S1+SZ+83+84 asigura o economie de energie pentru incalzire anuaia de 163193 kWh/an, in tone echivalent petrol, 178.33 tep reprezentand o reducere a consumului pentru incalzire cu 62.18%. Reducerea anuala a emisiilor de gaze cu efect de sera echivalent CO2 este de 49677 kg/an 3.4 Durata preconizata a lucrarilor Durata de realizare a lucrarilor 56 zile Durata perioadei de garantie a lucrarilor(ani de la receptia terminarii 5 ani 4, CONDITII PRIVIND CALITATEA MATERIALELOR Toate materialele puse in opera vor avea cerintele minime de calitate certificate conform normelor legale. 3. SANATATEA OAMENILOR SI PROTECTIA MEDIULUI Lucrarile proiectate prevad reabilitarea termica a cladirii si implicit reducerea emisiilor cu efect de sera, Din lucrările proiectate nu se produc surse de poluare a aerului. Lucrările se vor realiza respectând prevederile Ordinului Administraţiei Publice nr. 1352010 , La terminarea lucrarilor preconizate, constructorul are obligatia de a aduce aria afectata de schele si organizarea de santier in starea initiala. 6, ORGANIZAREA DE SANTIER SI MASURI DE PROTECTIA MUNCII Cerințe de securitate și sănătate aplicabile pe şantier Pe şantier vor fi aplicabile cerințele de securitate şi sănătate în muncă aprobate prin o HG nr.300/2006 — cerințe minime de securitate pentru șantierele teraporare şi mobile; e HG nr.355/2007 — supravegherea medicală a sănătății lucrătorilor, modificată; e HG nr.493/2006 — cerinţe minime de securitate referitoare la protecția lucrătorilor expuşi la zgomot; e HG nr.971/2006 — cerințe minime privind semnalizarea de securitate; + HG nr.1048/2006 — cerinţe minime privind echipamentul individual de protecție; e HGnr.1051/2006 — cerințe de securitate la raanipularea manuală a maselor; e HGnr.1091/2006 — cerințe minime de securitate pentru locul de muncă; HG nr.1146/2006 —cerințe minime de securitate la utilizarea echipamentelor de muncă; e HG nr.1218/2006 — cerințe minime de securitate la utilizarea agenților chimici; e HG nr.1876/2005 — cerinţe minime de securitate la expunerea lucrătorilor la vibrații. De asemenea pe şantier se vor asigura cerințele de securitate şi sănătate în muncă rezultate din Legea nr.319/2006 a securității și sănătății în muncă modificată şi a normelor de aplicare ale acesteia aprobate prin HG nr.1425/2006 modificate, 15

i SE 62 Identificarea riscurilor şi descrierea lucrărilor care pot prezenta riscuri pentru securitatea și sănătatea lucrătorilor În continuare se prezintă în sinteză principalele lucrări care pot prezenta riscuri de accidentare şi/sau îmbolnăvire profesională pentru lucrători pe durata realizării lucrărilor specifice executării termosisteraului la fațadele blocurilor, precum și factorii de risc aferenţi. Pe baza acestora, în cadrul planurilor proprii de securitate, antreprenorii și subantreprenorii vor efectua evaluarea acestor riscuri. și stabilirea de măsuri tehnice, organizatorice, igienico- sanitare și de altă natură a căror aplicare să prevină accidentele de muncă şi îmbolnăvirile profesionale Lucrări care implică riscuri » Descrierea lucrărilor | Montarea şi demontarea|Prinderea şi strivirea de maşinile de pe şantier; prinderea, schelei metalice tubulare.|lovirea, strivirea de obiecte transportate; căderea, Lucrarea se va executalprăbuşirea de materiale şi obiecte; căderea de la înălțime; manual de o echipă delpăşirea în gol; alunecări, împiedicări şi căderi la acelaşi schelari specializați şi nivel, autorizați intern. a Desfacerea tencuielii şi a[Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de placajelor ceramice exterioare|materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la la fațadă, în vederea aplicării|îmălțime; contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, termosistemului. Lucrarea se __întepătoare, abrazive; miorotraumatisme repetate; Lucrări de tencuială exterioară | Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale cu mortar la reparațiileişi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălţime; panourilor de fațadă, a contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; monolitizărilor dintre panouri, | microtraumatisme repetate; respectiv tencuieli interioare în jurul tocurilor la uşi și plangeu subsol. Lucrările se execută manual de personal Spălarea manuală ajCăderea de la înălţime; păşirea în gol; proiectarea de materiale tencuielilor la fațadă şi alşi obiecte; desprinderea de materiale; jet, erupții. planşeului peste subsol. metalice de pe fațada bloculuilşi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălţime; (pentru. aer condiționat, cu obiecte şi suprafețe tăioase, înfepătoare, abrazive; parapete ste). Tăierea se|microtraumatisme repetate; contact cu obiecte fierbinți; contact execută cu polidiscul sau,|cu flacără. după caz, cu flacără. Identificarea riscurilor 16

Termoizolarea Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale exteriori, soclului, aticului,|și obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; intradosului la balcoane şi|microtraumatisme repetate. plangeu subsol etc. cu polistiren expandat, extrudat sau vată minerală. Lucrarea se execută manual. Prelungirea consolelor|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale metalice prevopsite pentrulși obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; aerul condiționat. Lucrarea se contactul cu obiecte şi suprafeţe tăioase, înțepătoare, abrazive; execută prin lucrări de sudare|microtraumatisme repetate; contact cu obiecte fierbinţi; electrică. electrocutare prin atingere directă și indirectă, Lucrări de demontare a:|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale glafurilor exterioare la ferestre|şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; şi parapete balcon; tâmplăriei|contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; exterioare şi interioare din|microtraumatisme repetate; lemn şi metalice, Lucrările se execută manual cu personal calificat şi instruit. Lucrări de înlocuire a:|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale glafurilor exterioare la ferestre|și obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălţime; şi parapete balcon; tâmplăriei contactul cu obiecte şi suprafeţe tăioase, înţepătoare, abrazive; exterioare şi interioare din microtraumatisme repetate; lemn şi metalice cu elemente similare din PVC, aluminiu prevopsit . Demontarea şi remontarea|Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale glafurilor exterioare de la atic|şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; terasă şi desfacerea|contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; hidroizolației şi a stratului|microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin termoizolant existent. |alunecare, împiedicare. Lucrarea se execută manual de personal instruit. Repararea betonului do pantă|Căderea de la înălţime; păşirea în gol; proiectarea de materiale pe porțiunile deteriorate şilşi obiecte; microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel rectificarea suprafețelor. |prin alunecare, împiedicare. Lucrarea se execută manual, 17

PLETE Termoizolarea planşeului de terasă şi a copertinelor balcoanelor cu polistiren expandat. Lucrarea se execută manual. Strat de protecție a termoizolației din polistiren cu şapă de 4 mm armată cu plasă STNB. Refacerea straturilor de terasă orizontală şi verticală constituită din membrana autoadezivă si hidroizolație din membrana bituminoasă cu protecţie de granule minerale Desfacerea şi: refacerea trotuarelor perimetrale exterioare din beton. Transport cu autobasculanta ai schelei mctalice, materialelor şi molozului, Încărcarea manuală şi mecanizată în auto a materialelor şi molozului. Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale Prinderea, lovirea, strivirea de mijlocul de transport sau de Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; contactul cu obiecte și suprafețe tăioase, înţepătoare, abrazive; microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare. şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare. Căderea de la înălțime; păşirea în gol; proiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; contactul cu obiecte şi suprafețe tăioase, înțepătoare, abrazive; microtraumatisme căderea la acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare. Proiectarea de materiale şi obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare; zgomot. încărcare; traficul rutier; Prinderea, lovirea, strivirea de mijlocul de transport sau de mijloacele de încărcare; proiectarea de materiale și obiecte; căderea de materiale, obiecte de la înălțime; contactul cu obiecte şi suprafeţe tăioase, înțepătoare, abrazive; microtraumatisme repetate; căderea la acelaşi nivel prin alunecare, împiedicare. 1 63 Măsuri specifice de securitate în munca pentru lucrările care prezintă riscuri; 18

6.4 Pentru a contracara acţiunea factorilor de risc identificaţi la capitolul anterior, executanții lucrărilor de construcții de pe acest şantier vor avea în vedere măsurile specifice de securitate pentru lucrările care prezintă riscuri deosebite prevazute in PLANUL DE SECURITATE SANATATE AL SANTIERULUI Măsuri specifice de securitate şi sănătate. Măsuri de protecție colectivă şi individuală La acest obiectiv se vor lua şi măsuri specifice de securitate și sănătate în muncă care să asigure protecția colectivă şi individuală a lucrătorilor. Toate aceste măsuri care vor fi enumerate în continuare vor fi preluate de antreprenor şi subantreprenori şi incluse conform cerinţelor de securitate adecvate, în planurile proprii de securitate şi sănătate. 6.4.1. Măsuri de protecţie colectivă » Împrejmuirea şi semnalizarea şantierului. e Reglementarea accesului pe șantier. e Supravegherea medicală a stării de sănătate a lucrătorilor prin medicul de medicina muncii. e Instruirea tuturor lucrătorilor din şantier din punct de vedere al securității muncii şi situațiilor de urgenţă. e Interzicerea şi controlul consumului pe şantier de alcool, droguri şi medicamente care produc modificări comportamentale. o Semnalizarea zonelor cu risc ridicat şi specific de accidentare, e Asigurarea și ţinerea sub control a exploatării mijloacelor colective de protecţie. e Utilizarea cu prioritate a mijloacelor de protecţie colectivă în defavoarea celor de protecţie individuală. e Utilizarea de echipamente de muncă care respectă cerinţele esenţiale de securitate şi care sunt certificate şi marcate cu marcajul european CE. » Interzicerea fumatului pe şantier şi amenajarea locurilor speciale pentru fumat. * Asigurarea cerințelor minime de securitate pentru șantierele temporare şi mobile prevăzute de HG nr.300/2005. Asigurarea cerințelor minime de securitate pentru utilizarea pe şantier a substanțelor chimice periculoase conform HG nr.1218/2006 Asigurarea cerinţelor minime de securitate pentru asigurarea securității şi sănătății expuşi la zgomot. e Pozarea cablurilor electrice de pe şantier astfel încât să se evite pericolul împiedicării sau al electrocutării. o Utilizarea de tablouri electrice corespunzătore, sigure şi asigurate împotriva pericolului de a fi deschise de personal neautorizat. s Legarea la pământ a schelei metalice şi a carcasei metalice a utilajelor acţionate electric şi măsurarea sistematică a rezistenţei electrice a prizelor de pătnânt. e Încredințarea exploatării utilajelor şi autovehiculelor de pe şantier numai către persoane calificate şi instruite adecvat activităților şi riscurilor la care acestea vor fi expuse, e Interzicerea improvizațiilor pe şantier, indiferent care ar fi natura acestora. o Limitarea manipulării manuale a maselor şi utilizarea în acest scop a mijloacelor mecanice. 19

e Controlul depozitării pe şantier a materialelor în general şi a celor periculoase, în special. e Asigurarea respectării reglementărilor cu privire la înălţimea şi stabilitatea stivelor. e Utilizarea pe șantiere a utilajelor de construcții cu mijloace de semnalizare acustică la mersul înapoi. e Controlul accesului și staționării riveranilor în zona de lucru. e Utilizarea potrivit reglementărilor a permiselor de lucru cu foc deschis, e Ţinerea sub control a utilizării echipamentelor individuale de protecție. e Semnalizarea şi împrejmuirea eventualelor puncte periculoase de pe şantier. o Crearea și menținerea zonelor de siguranță în jurul săpăturilor schelelor și a mijloacelor de ridicat. e Desfăşurarea activităților de prevenire şi protecţie prevăzute de legislaţia în vigoare prin servicii interne/lucrători desemnați sau servicii externe abilitate, 6.4.2. Mijloace colective de protecție În timpul execuției lucrărilor, pe şantier vor fi la dispoziție şi se vor utiliza după caz, următoarele categorii de mijloace colective de protecţie: podețe de trecere pasarele, rampe cu mână curentă balustrade de protecție schele şi eşafodaje plase de protecţie îngrădiri diverse garduri de protecție parapete de protecție indicatoare şi semnalizări de securitate (panouri) fixe sau mobile iluminat de siguranță semafoare și lămpi cu lumină intermitentă bariere platforme de lucru eee o oe o eo vo oo Aplicarea măsurilor de protecţie colectivă şi utilizarea mijloacelor colective de protecţie va fi asigurată de conducătorii direcţi ai locurilor de muncă, iar ținerea sub control a acestora se va face prin verificările sistematice efectuate de serviciul intern/lucrătorul desemnat/serviciul extern de prevenire şi protecție al antreprenorului/subantreprenorilor. 6.4.3.Echipamente individuale de protecție Pe şantier se vor acorda echipamente individuale de protecţie în conformitate cu listele de dotare întocmite urmare evaluării riscurilor. Acestea se vor acorda la acele locuri de muncă/posturi de lucru la care riscurile nu au putut fi eliminate prin măsuri tehnice sau organizatorice. La nivelul şantierului se vor asigura toate aceste echipamente, inclusiv înlocuirea imediată a acestora în situațiile în care s-a pierdut calitatea de protecție a echipamentului sau acesta a fost înstrăinat/pierdut. 20 | | |

65 În această ordine de idei, pe şantier lucrătorii vor purta în permanență următoarele categorii de echipament individual de protecție: e vestă reflectorizantă; e cască de protecție; e salopetă de protecție; » bocanci cu bombeu metalic; e mănuși de protecție. De asemenea pe inventarul individual al lucrătorilor sau în inventarul formațiilor de lucru vor exista în permanență: e căști, antifoane; e cizme de apă-noroi; e ham sau centuri de siguranță; e pelerine; e ochelari de protecţie; e pălmare; e echipament de protecție pentru anotimpul rece; Suplimentar față de cele de mai sus, electricieni de pe şantier vor avea în dotare: e mănuşi electroizolante de joasă tensiune; e cizme electroizolante de joasă tensiune; e mănuși cu scurteircuitoare; e scule electroizolante. De asemenea, sudorii vor fi dotați suplimentar cu: se mănuşi de sudură; e mască de sudură adecvată tipului de sudură; e cizme electroizolante; o şorţ de sudură; e alte tipuri de echipament, funcție de lucrările de sudare pe care le au de executat, Ținerea sub control a dotării, utilizării şi întreținerii echipamentului individual de protecţie se face prin intermediul controalelor efectuate de serviciul intern/lucrătorul desemnat/serviciul extern de prevenire şi protecție al antreprenorului/subantreprenotului Măsuri generale de organizare a şantierului stabilite de comun acord de către managerul de proiect şi coordonatorii în materie de securitate şi sănătate Potrivit legislației în vigoare, prezentul plan de securitate şi sănătate al şantierului trebuie ținut la zi pe toată durata realizării lucrărilor prin grija coordonatorului de securitate şi sănătate în muncă Tot prin grija coordonatorului în materie de securitate şi sănătate pe durata realizării lucrărilor, planurile proprii ale antreprenorilor şi subantreprenorilor vor trebui integrate în acest plan de securitate şi sănătate. 21

6.6 Din aceste considerente, managerul de proiect împreună cu coordonatorul în materie de securitate şi sănătate în muncă care va fi desemnat de beneficiar, vor stabili în faza de organizare de şantier și măsurile generale de organizare a şantierului funcție de organizarea şi dotarea antreprenorilor şi a principalilor subantreprenori precum cerințele specifice de circulație şi trafic auto şi pietonal în zonele afectate de lucrări, După caz, aceste măsuri vor trebui să stabilească printre altele, care sunt zonele care vor fi afectate de şantier, care sunt restricțiile de circulație în acele zone, care sunt variantele de ocolire În acoste zone, care sunt masurile specifice de protecție pentru riverani, care sunt locurile de depozitare a materialelor rezultate din demolări şi dezafectări, care sunt locurile de depozitare a materialelor diverse, locurile de amplasare a barăcilor și magaziilor de materiale mărunte etc. Funcție de aceste măsuri, antreprenorul îşi va putea elabora proiectul propriu de organizare de şantier. Amenajarea şi organizarea şantierului, inclusiv a obiectivelor edilitar-sanitare. Modalităţi de depozitare a materialelor. Amplasarea echipamentelor de munca prevăzute de antreprenori şi subantreprenori pentru realizarea lucrărilor proprii După elaborarea Proiectului de organizare de şantier, antreprenorul îl va supune spre aprobate de către Beneficiar. În cadrul proiectului de organizare de şantier antreprenorul va trebui să rezolve următoarele probleme: stabilirea baracamentelor; modul de desfăşurare a circulației pe durata de execuţie a lucrărilor; modul de depozitare a materialelor folosite; utilaje de construcţii; curent eleciric de forță şi iluminat; apa potabilă; apa caldă; canalizarea menajeră; evacuarea gunoiului, linii de telefon şi fax. Pe durata posesiei şantierului, antreprenorul este răspunzător de iluminare, măsuri de protecţia lucrătorilor provizorii, depozitarea materialelor, săpături, lucrări neterminate, siguranța pentru public, utilizarea drumurilor, Antreprenorul va păstra deschise toate accescle la intrările blocului pe toată durata execuţiei lucrărilor. Atunci când închiderea unui astfel de acces este inevitabilă, cu acordul beneficiarului, se va face o notificare completă asupra operațiunilor către toți proprietarii afectați, indicându-se durata acestora, evitându-se astfel eventuale conflicte cu aceştia, Depozitarea materialelor şi manipularea acestora se va face astfel încât să fie avute în vedere accesele la intrările în bloc, asigurându-se trotuarele libere în permanenţă. Depozitarea materialelor se va face cu respectarea prevederilor din caietele de sarcini pentru fiecare material în parte şi cu respectarea cerinţelor de securitate şi sănătate în muncă aplicabile. Pe toată durata execuției antreprenorul va trebui să elimine orice defecte cu privire la : » securitatea fiecărei persoane de pe şantier, atât a celor autorizate, cât şi a celor neautorizate; e luminile, barierele şi panourile de avertizare. Șantierul şi împrejmuirea trebuie prevăzute cu mijloace de semnalizare şi panouri care să indice: - echipamentul de protecţie obligatoriu; - regulile pe linie de securitate și sănătate în muncă ce trebuie să fie respectate în incinta şantierului; - numele persoanelor care răspund de organizarea şantierului; - limita zonei de securitate; 22

67 6.8 căderea de obiecte de la înălțime Spațiile şi facilitățile destinate organizării de șantier. Organizarea şantierului de construcţii trebuie să satisfacă toate condițiile de securitate şi de igienă a muncii. Numărul toaletelor va fi stabilit în funcţie de numărul de muncitori estimat, astfel încât să se asigure minim un WC la 20 de lucrători. Atenţie! Prezența femeilor în şantier presupune toalete separate. Se vor asigura spații special destinate (vestiare) pentru schimbarea hainelor şi odihna în timpul pauzelor de lucru. Aceste spații vor avea posibilitate de încălzire în siguranță pe timp Se vor organiza spații pentru spălat pe mâini, dotate corespunzător cu apă curentă, (minim 20 litri/om), săpun etc, Se vor amenaja spații închise pentru servirea mesei Măsuri de coordonare stabilite de coordanatorii în materie de securitate şi sănătate şi obligațiile ce decurg din acestea Coordonatorul în materie de securitate şi sănătate pe durata realizării lucrărilor va trebui ca funcţie de numărul de societăți de construcție prezente pe şantier şi de specificul lucrărilor pe care le execută să ia măsuri de coordonare a activității acestora, astfel încât să fie evitate Aceste măsuri de coordonate vor viza: Căile sau zonele de deplasare ori de circulaţie orizontale şi verticale Condițiile de manipulare a diverselor materiale, în particular, în ceea ce priveşte interferența instalaţiilor de ridicat aflate pe şantier sau în vecinătatea acestuia Limitarea manipulării manuale a sarcinilor Delimitarea şi amenajarea zonelor de depozitare a diverselor materiale, în mod deosebit dacă se depozitează materiale sau substanţe periculoase Condiţiile de depozitare, eliminare sau de evacuare a deşeurilor şi a materialelor rezultate din dărâmări, demolări şi demontări Condiţiile de ridicare a materialelor periculoase utilizate Utilizarea mijloacelor de protecţie coleciivă şi a instalaţiei electrice generale Măsurile care privesc interacţiunile de pe şantier Obligații ce decurg din interferența activităţilor care se desfăşoară în perimetrul şantierului şi În vecinătatea acestuia În organizarea activității antreprenorului trebuie avut în vedere că activitățile de pe şantier se interferează semnificativ cu activitățile curente din zonele riverane, cu atât mai mult cu cât este vorba despre o zonă de locuinţe. În acest sens, în mod deosebit se va avea în vedere că: e lucrările se vor executa pe străzi, la mică distanţă de blocuri, de regulă în locuri înguste, cu spații mici de manevră pentru mijloacele de transport şi utilaje; e lucrările vor îngreuna circulația autovehiculelor riveranilor din blocurile din zonă; e activitatea se va desfăşura în prezența locuitorilor din zonă, în mare parte neobişnuiți cu astfel de lucrări de investiții şi ca atare suspicioși şi neîncrezători; e prezența copiilor şi altor persoane curioase în zonele cu riscuri deosebite de accidentare vor constitui pericole suplimentare în organizarea şi desfăşurarea activităților de pe şantier;

Pentru prevenirea accidentelor de muncă şi altor categorii de evenimente se vor lua următoarele măsuri: e se va colabora în permanență cu beneficiarul investiţiei în efortul de conştientizare a locuitorilor din bloc asupra necesității şi beneficiilor realizării acestor lucrări; e se va consulta beneficiarul investiţiei la stabilirea programului de execuţie a lucrărilor, astfel încât acesta să fie corelat — atât cât este posibil — cu necesitățile locatarilor e se va acționa cu consecvență pentru rezolvarea amiabilă, în condiţii rezonabile a solicitărilor locuitorilor din bloc rezultate din disconfortul produs de şantier; * se va păstra un contact permanent cu cabinetul de asistență medicală din zonă, astfel încât în caz de accident să se poată interveni în timp util pentru acordarea unui ajutor calificat; e se vor anunţa locatarii din bloc prin fluturaşi asupra lucrărilor care vor fi realizate, durata acestora şi a măsurilor de securitate care se impun a fi respectate pe durata execuției; se va insista și asupra așteptărilor antreprenorului de la locatari; e se vor monta indicatoare de interzicere, avertizare, obligativitate după caz, care să atrapă atenția asupra riscurilor de accidentare care nu au putut fi eliminate din sistemul de muncă prin măsuri de natură tehnică și organizatorică; o se vor instrui în mod deosebit lucrătorii de pe şantier asupra riscurilor suplimentare rezultate din acest gen de interferenţe; în mod deosebit se va insista asupra riscurilor rezultate din altercații sau comportamente provocatoare față de locatari; o se va acorda o atenţie deosebită înlăturării copiilor şi a locatarilor curioşi din preajma schelelor de pe şantier; o se va acționa pentru limitarea contactelor dintre lucrători şi locatari; în acest sens se vor asigura condiţii sociale acceptabile, astfel încât să nu fie necesară apelarea la serviciile acestora; s se va interzice lucrătorilor să servească masa la locatari sau să achiziţioneze alimente sau produse alimentare de la aceştia; + se va acorda o atenţie deosebită verificării stării tehnice a mijloacelor de transport, utilajelor de construcții folosite la lucrări, inclusiv a funcționării ireproşabile a mijloacelor de avertizare şi semnalizare sonoră și luminoasă ale acestora; o se va organiza cu deosebită atenție activitatea eventualelor mijloace de ridicat, a celor de încărcare de pe şantier, astfel încât să se prevină prezența în raza de acțiune a acestora a lucrătorilor şi a locatarilor; e se va insista asupra controlului disciplinei în muncă astfel încât să fie evitate riscurile specifice datorate executării de operații de muncă în afara cadrului legal şi/sau al proiectului (înstrăinări de materiale, transporturi, încărcări, turnări de betoane etc.) în folosul locatarilor; o se vor extinde măsurile de prevenire şi stingere a incendiilor specifice şantierului luându- se în considerare şi factorii de risc de incendiu datorați vecinătății gospodăriilor locatarilor şi activităților casnice ale acestora. În interesul şi pentru siguranța locuitorilor din zonă, aceştia vor fi avertizați sistematic, prin diferite mijloace să : Nu lase copii nesupravegheați pe stradă ! Nu intre în raza de acţiune a utilajelor | Nu se apropie la mai puţin de 2 m de împrejmuirile şantierului sau de schele ! Nu atingă cablurile electrice de pe șantier | Nu circule, dar mai ales să nu staţioneze pe căile de circulație pentru autovehicule! Nu distragă atenția şoferilor, mecanicilor de pe utilaje sau lucrătorilor de pe şantier ! Discute eventualele probleme numai cu şeful lucrării ! 24

Nuseurce nici ziua nici noaptea pe materialele, maşinile și utilajele de pe şantier ! e Nu distrugă mijloacele de avertizare sau pe cele de protecţie ! » Respecte semnificația indicatoarelor de securitate montate pe şantier ! 6.9 Măsuri generale pentru asigurarea menţinerii şantierului în ordine şi în stare de FU curățenie Pentru asigurarea menținerii şantierului în ordine şi stare de curăţenie, antreprenorul va avea în vedere următoarele măsuri cu caracter general: Controlul depozitării materialelor pe şantier numai în locurile anume destinate şi prevăzute în proiectul de organizare de şantier. e Interzicerea depozitării oricăror materiale pe căile de acces şi circulație și în vecinătatea baracamentelor. e Menţinerea în perfectă e Interzicerea accesului pe o Verificarea sistematică a semnalizării de securitate şi sănătate în muncă, O atenție deosebită se va acorda celor de avertizare a lucrătorilor şi de semnalizare a locurilor de o Păstrarea stabilității . Controlul depozitării temporare şi evacuării de pe şantier a materialelor rezultate din demolări, dezmembrări sau demontări. e Verificarea autovehiculelor care transportă materiale pe şantier și înlăturarea celor cu caroseria incompletă sau defectă care scapă materiale din mers. Desfăşurarea de către serviciul intern/lucrătorul desemnat/serviciul extern de prevenire şi protecţie a acţiunilor sistematice de control pe şantier, Stabilirea la nivelul fiecărei formații de lucru a răspunderilor şi atribuțiilor concrete pentru menţinerea ordinii şi efectuarea curăţenici la locurile de muncă Indicaţii practice privind acordarea primului ajutor, evacuarea persoanelor şi măsurile de organizare luate în acest sens La nivelul antreprenorului vor fi luate măsurile organizatorice pentra acordarea primului ajutor în caz de accident. Dintre aceste măsuri amintim: e stabilirea prin decizia administratorului/directorului general al societății a responsabilităților pe linia organizării și acordării primului ajutor în caz de accident; e înstruitea sistematică a lucrătorilor cu privire la organizatea și acordarea primului ajutor în caz de accident; e pregătirea în fiecare formație de lucru a minim 2 salvatori (de obicei şeful de formație și A, înlocuitorul de drept al acestuia, dar nu numai) care să fie în măsură să acorde un ajutor adecvat e urmare evaluării riscurilor, elaborarea planului de acţiune în caz de pericol grav şi iminent în care sunt stabilite şi responsabilități privind acordarea primului ajutor în cazul în care urmare În organizarea activității de acordare a primului ajutor se va avea în vedere că în momentul în care se intervine pentru salvarea victimelor unui accident trebuie respectate următoarele Y Victima nu se deplasează Y Primul ajutor se acordă la locul accidentului; Y În primul rând se evaluează gravitatea stării victimei şi după această evaluare se alertează imediat ambulanţa 25

= > = 6. 11 Ținând cont de aceste principii se vor difuza următoarele instrucțiuni de acordare a primului ajutor în caz de accident, insistând ca acțiunile să se desfăşoare în ordinea de mai jos: 1. Izolarea zonei şi îndepărtarea curioşilor pentru a evita creşterea numărului de victime 2. Degajarea accidentatului. Se vor îndepărta obiectele tari şi ascuţite care pot răni accidentatul, se vor deschide eventualele ferestre, se vor desface nasturii de la gât, cravata, centura Degajarea accidentatului se face urmând următoarele precauții Y se urmăreşte menţinerea permanentă a coloanei vertebrale în linie dreaptă (cap-gât-trunchi), pentru a se evita lezarea măduvei spinării în cazul unei fracturi de coloană; Y în cazul unei fracturi închise membrul fracturat se menține în poziţia găsită, fără a încerca punerea în poziție normală; 7 în cazul unei fracturi închise se evită manevrele inadecvate pentru a nu le transforma în fracturi deschise. 3. Acordarea primului ajutor Se verifica starea de conştiență. Daca se constatata ca victima nu este constienta : Se solicita ajutor Se elibereaza caile respiratorii ale victiraei Se verifica existenta respiratiei Se controleaza existenţa circulației sângelui 4, Chemarea ambulanţei. Ambulanţa este chemată prin apel la 112. 5. Supravegherea victimei şi continuarea, dacă este nevoie, acordării primului ajutor până la sosirea ambulanței Modalităţi de cooperare între managerul de proiect, antreprenorul general, subantreprenori, lucrătorii independenți sau persoanele teraporare Conform cu prevederile prezentului plan de securitate şi sănătate în muncă a şantierului, fiecare antreprenor/subantreprenor este obligat să elaboreze planul propriu de securitate şi sănătate pentru lucrările executate în şantier, să-l prezinte managerului de proiect şi coordonatorului în materie de securitate şi sănătate în muncă la nivelul proiectului şi să numească o persoană responsabilă cu securitatea şi sănătatea în muncă pe durata executării lucrărilor. Coordonatorul în materie de securitate şi sănătate în muncă la nivelul lucrării are dreptul de a verifica dacă antreprenorul/subantreprenorul şi-a instruit corespunzător personalul în materie de securitate şi sănătate în muncă. Obligaţia generdlă a colaborării dintre angajatori este prevăzută în Legea nr.319/2006 a securității și sănătăţii în muncă, care prevede că atunci când în acelaşi loc de muncă își desfășoară activitatea lucrători de la mai multe întreprinderi, angajatorii acestora sunt obligaţi: a) să coopereze în vederea implementării prevederilor privind securitatea, sănătatea şi igiena în muncă, luând în considerare'natura activităților; b) să îşi coordoneze acţiunile în vederea protecției lucrătorilor şi prevenirii riscurilor profesionale, luând în considerare natura activităților; c) să se informeze reciproc despre riscurile profesionale; d) să informeze lucrătorii şi/sau reprezentanții acestora despre riscurile profesionale, Ca modalităţi de colaborare generale, valabile implicit şi pentru antreprenori, subantreprenori și lucrători independenţi, HG nr,1425/2006, de aprobare a normelor de aplicare a Legii nr.319/2006 a securității şi sănătății în muncă, prevede următoarele modalități: 26

1, Calaborarea angajatorului cu lucrătorii desemmaţi/serviciile interne/serviciile externe si/ale altor angajatori, în situația în care mai mulți angajatori îşi desfăşoară activitatea în acelaşi loc de munca. 2. Includerea de clauze privind securitatea şi sănătatea în muncă la încheierea contractelor de prestări de servicii cu alţi angajatori, inclusiv la cele încheiate cu angajatori străini. 3, Pentru lucrătorii din întreprinderi şi/sau unităţi din exterior, care desfăşoară activități pe baza de contract de prestări de servicii în întreprinderea şi/sau unitatea unui alt angajator, angajatorul beneficiar al serviciilor va asigura instruirea lucrăiorilor privind activităţile specifice întreprinderii şi/sau unităţii respective, tiscurile pentru securitate şi sănătate în muncă, precum şi măsurile şi activităţile de prevenire şi protecţie la nivelul întreprinderilor şi/sau unității, în general 4 Planul de securitate şi sănătate al şantierului . Prezentul plan s-a întocmit în paralel cu elaborarea proiectului de coordonatorul în materie de securitate şi sănătate în muncă pe durata elaborării proiectului 5. Planul propriu de securitate și sănătate al (sub)antreprenorilor. Este şi el un instrument al colaborării deoarece el rezultă din planul de securitate și sănătate al şantierului, cuprinzând detalierea măsurilor de prevenire şi protecţie pentru lucrările pe care le execută şi ținând cont de măsurile prevăzute în planul de securitate şi sănătate, Planul propriu al antreprenorului se transmite subantreprenorilor împreună cu planul de securitate şi sănătate al şantierului, 6. Şedinţele de coordonare. Constituie o altă modalitate de colaborare între antreprenori, subantreprenori şi lucrători independenți. Ele se desfăşoară la inițiativa şi sub conducerea coordonatorului în materie de securitate şi sănătate pe durata execuției lucrărilor, La ele participă managerul de proiect, şeful de şantier, şefii de puncte de lucru, alte persoane ca răspunderi în domeniul securității și sănătăţii în muncă de la antreprenori şi subantreprenori. 7. Analizele de stadiu fizic. Pot fi organizate fie direct de beneficiarul investiţiei, fie printr- n reprezentant al acestuia (societate de consultanță), Chiar dacă nu au ca obiect numai analiza securității şi sănătății în muncă, ele constituie o bună modalitate de colaborare între executanții lucrării, cu atât mai mult cu cât aceasta are loc în prezența sau la solicitarea beneficiarului, 8. Şedinţele de securitate și sănătate în muncă. Se pot desfăşura atât săptămânal (la lucrări complexe), cât şi lunar. La aceste întruniri de regulă participă persoanele cu răspunderi în domeniul securității şi sănătății în rauncă de la toţi angajațorii şi lucrătorii independenți de pe şantier. Au tocmai rolul de colabatare la implementarea f pe şantier a măsurilor de prevenire şi protecție. i LN *% Ă 9. Întrunirile ocazionale de securitate şi sănătate în muncă, Se organizează fie în caz de evenimente, fie în pregătirea unor lucrări speciale sau periculoasă câie impun o coordonare sau o intervenție precisă a unor anumiți lucrători, angaj atori sau prestatori de: servicii, 10. Auditul de sistem de management al securității și sănătății ocupaţionale. Este de asemenea o modalitate de colaborare. Are rolul de a identifica peconforinitățile, abaterile de la sistemul de management al securității şi sănătății în muncă ale antreprenorului sau subantreprenorilor şi de a stabili acțiunile corective şi preventive necesare. Raportul cu acţiuni corective şi preventive aprobat de conducere, este trimis spre eliminarea deficienţelor tuturor celor implicați în funcționarea sistemului, 27

RE 1. Auditul de conformitate cu prevederile legislaţiei în domeniul securității şi sănătăţii în muncă. Este şi el un instrument de colaborare. De regulă se efectuează de serviciul intern/extern al antreprenorului şi are rolul de a identifica și notifica în raportul de andit, toate neconformitățile din domeniul securității şi sănătății în muncă aplicabile şantierului şi activităților care se desfăşoară pe acesta, indiferent de organizatorul activităţii la care au fost identificate, Eliminarea neconformităților 12. Inspecţia de securitate și sănătate în muncă. Poate fi internă — în cazul în care se desfăşoară de personalul de specialitate de la beneficiar/consultanță, antreprenor sau subantreprenor — sau externă — dacă se efectuează de organele de control de la Inspecţia Muncii/1TM, Inspecţia Sanitară de Stat sau de la Asiguratorul pentru accidente de muncă şi boli profesionale (în prezent Casa județeană de pensii). Ca mijloace de comunicare în colaborarea dintre antreprenori, subantreprenori şi lucrătorii independenți, se folosesc toată gama uzuală în această activitate. Amintim aici: coniractul; protocolul; înţelegerea; planurile; telefonul; scrisoarea; e-mail-ul; nota telefonică; circulara. 7, PROTECȚIA ÎMPOTRIVA ZGOMOTULUI În timpul execuţiei lucrărilor se vor folosi utilaje care să asigure o protecţie adecvată a locatarilor şi a muncitorilor. Se vor respecta orarul de liniste si in acea perioada se va evita folosirea sculelor care produc zgomote intense, 8. VERIFICAREA PROIECTULUI Verificarea proiectului so va face la cerinta A si C Intoemit, ing. Cristian PALADE 28

PROGRAM DE CONTROL AL CALITĂȚII LUCRĂRILOR ÎN FAZE DE EXECUȚIE, CONFORM LEGII NR.10/95 DENUMIREA LUCRĂRII ! REABILITARE TERMICA IMOBIL B-dul. Calea Aradului nr. 30,bl.7, sc.A +B AMPLASAMENT Jud. Timiş, Municipiul Timisoara, B-dul. Calea Aradului nr. 30, bl.7 INVESTITOR PRIMARIA MUNICIPIULUI TIMISOARA In conformitate cu : Legea nr.10/1995 ” Legea privind calitatea in constructii” C56-85- Normativ privind verificarea calitatii lucrarilor de constructii si instalatii aferente HG&925/1995 privind aprobarea Regulamentului de verificare si expertiza tehnica de calitate a proiectelor, a executiei constructiilor, complectat cu Indrumatorul de aplicare MLPTL nr. 77/N/1996 HG nr. 272/1994 referitor la Regulamentul privind controlul de stat in constructii HG. Nr. 261/1994 pentru aprobarea Regulamentului privind conducerea si asigurarea calitatii in construciii-Regulamentul privind stabilirea categoriei de importanta a constructiilor HG nr. 273/1994 privind Regulamentul de receptie a lucrarilor de constructii și instalatii aferente HG nr 853/2001 privind infiintarea Inspectoratului de Stat în Constructii H.G. nr 766/1997 Hotararea pentru aprobarea unor regulamente privind calitatea in constructii HG 278/1994 —Regulamentul privind certificarea calitatii produselor folosite in constructii HB456/1994 privind Regulamentul de receptie a lucrarilor de montaj utilaje, instalatii tehnologice si a punerii in functiune a capacitatilor de productie Se stabilesc urmatoarele faze:

1 |Predarea-preluarea amplasamentului PVR B,E | 2 |Inspectia suprafetelor curatate inaintea aplicarii termosistemului PVR BEP "|Verificarea certificatelor de calitate/conformitate ale 3 materialelor:polistiren, adeziv, dibluri, masa de spaclu, plasa de fibra E+CQ+P ce E F 4 |Verificare trasare cota profil de soclu PVR BE,P | 5 Montarea şi efectuarea probelor de funcţionare a tâmplăriei PVR+FD BEP, 6 |inspectia modului de fixare a placilor de polistiren PVLA+FD B,E,P,I [7 Verificarea planeitatii suprafetelor inainte de aplicarea tencuielii PVR BE |___ |decorative E 8 |Receptia termosisternului PVR BE 9 |Desfacerea straturi existente la ultimul planseu PVR BE Verificarea certificatelor de conformitate ale materialelor:polistiren, 9 membrane etc E+CQ+P oc 2] pn 11 |Verificarea starii stratului suport pentru termoizolatia noua PVR BE,P 12 |Verificarea calitatii stratului de difuzie a vaporilor PVR BE 13 |Verificarea calitatii montajului termoizolatiei la terasa PVLA BEP 14 Verificarea calitativa a montajului membrelor hidroizolatoare- in PVR+FD BEP, camp,la imbinari si racorduri canalele de ventilatie 15 |RECEPTIE LA TERMINAREA LUCRARILOR PVR+FD BEP, | P - Proiectant PVR -Proces verbal de recepție B - Beneficiar PVLA - Proces verbal de lucrari ascunse E - Executant FD - Proces verbal de faza determinanta | - inspector CO- Certificat de conformitate CQ-Responsabil calitate Conform reglementărilor in vigoare „executantul şi beneficiarul are obligația de a anunța cu ce! puțin 10 zile înaintea fazei determinante pe cei care trebuie să participe la realizarea controlului şi întocmirea actelor. Beneficiarul va lua toate măsurile pentru aducerea la îndeplinire a obligațiilor ce-i revin conform Legii 10-1995. Un exemplar din prezentul program si actele rai sus mentionate precum si proiectul se vor anexa la Cartea tehnica a constructiei." Proiectant: Executant: Beneficiar

Numele si prenumele verificatarului atestat Dr. ing. Marinov Victor-Radu Nr.29 data 08.03.2013 Persoana fizica Conform registrului de evidență Adresa : Timisoara Str, Gheorghe Dragomir, nr. 8 ap. 7 Tel, :0723597203 REFERAT pentru verificarea de calitate la cerința A1 a proiectului: Reabilitare termica imobil B-dul, Calea Aradului nr. 30, bl7, sc. A+ B faza DT+DDE ce face obiectul contractului TIM/99 1. Date de identificare Proiectant general: S.C. PROIECT C&A S.R.L. Proiectant de specialitate S.C. PROIECT C&A S.R.L. Investitor PRIMARIA MUNICIPIULUI TIMISOARA Amplasament : TIMIS, localitate TIMISOARA, B-dul. Calea Aradului nr. 30, bl.7, sc.A +B Data prezentării proiectului la verificare: 05.03.2013 „2. Caracteristici principale ale proiectului si ale construcţiei : Constructie existenta propusa pentru reabilitare termica. Imobilul cu regim de inaltime P+4 are structura de rezistenta din structura mixta (cadre si pereti structurali). Peretii exteriori sunt neportanti din panouri mari tristrat din beton armat (ba) si BCA (27 cm), peretii interiori sunt diafragme monolite de 14 cm grosime, planseele sunt din fasii cu goluri din beton armat prefabricat, scarile sunt cu o rampa din beton armat prefabricat, acoperisul este de tip terasa necirculabila.Fundatiile sunt continue din beton . Constructia nu prezinta avarii sernnificative. Reabilitarea termica se va realiza prin placarea peretilor exteriori cu placi din polistiren expandat 10 cm, inlocuirea tamplariei din lemn cu tamplarie din PVC, inchiderea logiilor/balcoanelor cu tamplarie din PVC.. Reabilitare termica planseu terasa - cu polistiren expandat de 12 cra grosime. 3. Documente ce se prezintă la verificare : - Tema de proiectare DA - Certificatul de urbanism nr : 4688/13.12.2012 - Avize obţinute - Autorizaţia de construcţie Nr. ........ o... BMISĂ dB, liliecii viii ia - Raportul expertizei tehnice DA - Plansele desenate in care se prezinta solutia constructiva - Alte documente 4.Concluzii asupra verificării : (a) În urma verificării se consideră proiectul corespunzător, semnându-se şi ştampilându-se conform îndrumătorului ; (b) În urma verificării se consideră proiectul corespunzător pentru faza verificată, semnându-se şi ştampilându-se conform îndrumnătorului,cu următoarele condiții obligatorii a fi introduse în proiect prin grija investitorului de către proiectant : REABILITAREA TERMICA NU MODIFICA GRADUL DE ASIGURARE SEISMICA PPR Am primit 7 exemplare Am P SS NAS n so

Numele si prenumele verificatorului atestat ING. DEAC IOAN Nr.283 data 25.02.2013 FIRMA: Persoana fizica Conform registrului de evidenţă Adresa, telefon, fax : Timisoara, Calea Aradului nr. 8, Ap. 68 Tel 0256/436029 REFERAT pentru verificarea de calitate la cerința "C"-SECURITATEA LA INCENDIU a proiectului: Reabilitare termica imobil B-dul. Calea Aradului nr. 30 ,bl7, sc.A + B faza DT+DDE ce face obiectul contractului TIM/101 1. Date de identificare Proiectant general: S.C. PROIECT C&A S.R.L. Proiactant de specialitate S.C. PROIECT C&A S.R.L. Investitor PRIMARIA MUNICIPIULUI TIMISOARA Amplasament : județ/sector TIMIS, localitate TIMISOARA, B-dul. Calea Aradului nr. 30 ,bl.7, sc.A +B Data prezentării proiectului la verificare: 25.02.2013 2. Caracteristici principale ale proiectului şi ale construcției Constructie existenta propusa pentru reabilitare termica. Caracteristicile geometrice constructive ale cladirii sunt conform prevederilor din memoriu tehnic social-culturale, agrozootehnice si industriale”, cladirea se inscrie in clasa lll-constructii de importanta normala. Categoria, de importanta in conformitate cu "Regulamentul privind stabilirea categoriei de importantaa constructiilor" este "C", Gradul d& rezistenta la foc este Il Structura de fezistenta fundatiile sunt din betân armat: -peretii exteriori sunt neportanti din panouri mari tristrat din beton armat (ba) si BCA (27 cm) -peretii interiori sunt diafragme monolite de 14 cm grosime -planseele sunt din fasii cu goluri din beton armat prefabricat -scarile sunt cu o rampa din beton armat prefabricat -acoperisul este de tip terasa necirculabila Reabilitarea termica se va realiza prin placarea peretilor exteriori cu placi din polistiren expandat 10 cm, inlocuirea tamplariei din lemn cu tamplarie din PVC, inchiderea logiilor/balcoanelor cu tamplarie din PVC. . Reabilitare termica plansseu terasa - cu polistiren expandat de 12 cm grosime. Clasa de rezistenta la foc a placilor din polistiren este B-s2,d0, conform SR-EN 13501-1+A1-2010.

Reteaua de distributie pentru apa potabila existenta asigura debitul de incediu exterior la presiunea de 0.7 bar pentru interventia unitatii de pompieri a municipiului Timisoara. 3. Documente ce se prezintă la verificare : - Tema de proiectare DA - Certificatul de urbanism nr : 4688/13.12.2012 - Avize obținuie - Autorizaţia de construcție Nr. ..................... BMISĂ E... ci iii inerea i ina _ Raportul expertizei tehnice (la proiectele de punere în siguranţă la acțiunea seismelor, reabilitare tehnică, extinderi, modernizări etc.) _ Memoriul elaborat de proiectant, în care se prezintă soluția adoptată pentru respectarea cerinţei verificate DA — Plansele desenate in care se prezinta solutia constructiva - Alte documente 4.Concluzii asupra verificării : (a) În urma verificării se consideră proiectul corespunzător, semnându-se şi ştampilându-se conform îndrumătorului ; (b) În urma verificării se consideră proiectul corespunzător pentru faza verificată, sermnându-se şi ştampilându-se conform îndrumătorului,cu următoarele condiții obligatorii a fi introduse în proiect prin grija investitorului de către proiectant : BUN PENTRU EXECUTIE CU RECOMANDAREA DE A SE ASIGURA FUNCTIONAREA HIDRANTIILOR IN MOD PERMANENT Am primit 7 exemplare Am predat 7 exemplare Investitor/ Proiectant Verificator proiecte MLPTL nr. 1431 S.C, PROIECT C&A S.R.L. ing. 7 n

Numele si prenumele verificatorului atestat ANEXA 2a ZI RETEZAN REMUS Nr. 86 din Calea Lugojului nr.67 Ghiroda conform registrului Tel. +40754020500 REFERAT Privind verificarea de calitate la cerinta a proiectului P.T, 2 faza LPT) ce face obiectul contractului 1. Date de identificare*: - Proiectant general S.C. PROIECT C&A S.R.L. - Auditor Energetic Ing. Vasile Olaru Lumea - investitor Primaria Municipiului Timisoara Calea Aradului, Nr. 30, Bl. 7, Sc. A+B, Timisoara, Judetul Timis 17 apr. 2013 - Amplasament: Data prezentarii pentru verificare : 2. Caracteristici principale ale proiectului si ale constructiei Pentru proiectul prezentat exista Expertiza Energetica a cladirii si Certificat de performanta energetica a cladirii nr. 238 / 14.11.2012, Nota energetica 87,74 (C) Pereti exteriori — panouri mari tristrat din beton armat 10 cm Termoizolatie — BCA 12 cm si strat exterior de protectie de 5 cm Tamplarie exterioara — lemn cu geam din 2 foi de sticla simpla Propuneri de eficientizare energetica: - inlocuirea tamplariei din lemn cu tamplarie din PVC sau Aluminiu cu geam termoizolant - peretii exteriori vor fi placati cu un strat suplimentar de termoizolatie 3. Documente care se prezinta la verificare**: - Tema de proiectare - Certificat de urbanism nr. LI] emis de - Avize obtinute: La proiectantul general - Autorizatia de construire: nr. emisa de

- Raportul expertizei tehnice (la proiectele de punere in siguranta la actiunea seismelor, reabilitare termica, extinderi, modernizari, etc.) - Memoriul elaborat de proiectant in care se prezinta solutia propusa i pentru respectarea cerintei verificate - Nota de calcul in care se fundamenteaza solutia propusa, programul de calcul si listingul - Alte documente | Raportul de Expertiza Energetica al cladirii Raport de Audit Energetic Certificat de Performanta Energetica a cladirii 4. Concluzii asupra verificarii:** * a) In urma verificarii se considera proiectul corespunzator, semnandu-se si stampilandu-se conform indrumatorului b) In urma verificarii se considera proiectul corespunzator pentru faza verificata, semnandu-se si stampilandu-se conform indrumatorului, cu urmatoarele conditii obligatorii a fi introduce in proiect, prin grija beneficiarului de catre proiectant: Proiectul este conform, Am primit __4___exemplare Investitor/Proiectant Cop su 7 NE DR = rr | ÎI e USA *Se vor preciza d Vezi &/ - Constructie noua/exi: ta/care se pune in siguranta, modernizare, rea “Sr die - Tipurile si caracteristicile constructive: Ea - Dimensiuni - Functie principal - Conditii de amplasament si de vecinatati care au legatura cu cerinta verificat (zona seismic, natura terenului, zona eoliana, etc.) **Se înscriu documentele prezentate de proiectant si verificate efectiv. In cazul in care documentele prezentate sunt insuficiente se cere proiectantului completarea acestora, fixandu-se un termen. Referatul se completeaza dupa completarea documentatiei, | ***Se inscriu numai in situatia specifica (a) sau (b) i

Atasament: Referat.pdf

ROMÂNIA APROBAT MUNICIPIUL TIMIŞOARA PRIMAR DIRECŢIA TEHNICĂ NICOLAE ROBU SERVICIUL ENERGETIC ŞI MONITORIZAREA SERVICIILOR DE UTILITĂŢI PUBLICE COMPARTIMENTUL EFICIENTIZARE ENERGETICĂ CLĂDIRI Nr. SC2014- /

REFERAT

privind aprobarea documentaţiei tehnico-economice – faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici – faza PT, pentru obiectivul de investiţii

Reabilitare termică imobil Calea Aradului nr. 30”

În vederea continuării procedurii de selecţie a cererilor de finanţare, depuse pentru finanţare prin Programul Operaţional Regional 2007-2013, Organismul Intermediar – ADR Vest, solicită prin adresa nr. CDT2014-258/06.03.2014, actualizarea documentaţiei tehnico-economice a proiectelor, inclusiv a indicatorilor tehnico-economici – faza PT, în conformitate cu forma finală a bugetelor verificate şi modificate în etapa de evaluare tehnică şi financiară. Drept urmare, propunem aprobarea documentaţiei tehnico-economice – faza PT şi a indicatorilor tehnico-economici – faza PT, pentru obiectivul de investiţii “ Reabilitare termică imobil Calea Aradului nr. 30”.

Valoarea totală estimată a investiţiei (inclusiv TVA), este 577.952,00 lei (C+M – 502.952,00 lei), din care:

Valoare cheltuieli eligibile 534.556,53 lei Valoare cheltuieli neeligibile 43.395,47 lei

Contribuţia la co-finanţare: 1. Cheltuieli eligibile - Contribuţia U.E. (60%) 320.733,92 lei - Contribuţia U.A.T (20%) 106.911,305lei - Contribuţia Asociaţie proprietari (20%) 106.911,305lei 2. Cheltuieli neeligibile - Contribuţia U.A.T 21.697.735 lei - Contribuţia Asociaţie proprietari 21.697.735 lei

VICEPRIMAR SECRETAR DAN DIACONU IOAN COJOCARI

DIRECTOR DIRECŢIA ECONOMICĂ DIRECTOR DIRECŢIA TEHNICĂ SMARANDA HARACICU CULIŢĂ CHIŞ

ŞEF SERVICIU CONSILIER

IOAN ZUBAŞCU ADRIAN HUMĂ SERVICIUL JURIDIC

Red/Dac H.A. Ex.1

Atasament: Anexa_2.pdf

Anexa nr.2 la HCL nr. / .2014

INDICATORI TEHNICO – ECONOMICI – FAZA PT DENUMIRE PROIECT REABILITARE TERMICĂ IMOBIL

Calea Aradului nr. 30

AMPLASAMENT Municipiul Timişoara, Calea Aradului nr. 30 TITULARUL INVESTIŢIEI Primăria Municipiului Timişoara, Bdul. C.D.Loga, nr.1 BENEFICIARUL INVESTIŢIEI Asociaţia de proprietari Calea Aradului nr. 30 NUMĂR PROIECT 100/107-ARA30.A.B DATE TEHNICE Anul construirii: 1987 Regim de inălţime: P+4 Număr apartamente: 32 Suprafaţa construită: 620 mp Suprafaţa construită desfăşurată: 3100 mp Aria utilă totală: 2064mp Sistemul constructiv: Structură mixtă (cadre+pereţi structurali) INDICATORI: Valoarea totală a investiţiei inclusiv T.V.A. 577.952,00 lei (C+M – 502.952,00 lei) din care:

Valoare cheltuieli eligibile 534.556,53 lei Valoare cheltuieli neeligibile 43.395,47 lei

CONTRIBUŢIA LA CO-FINANŢARE: 1. Cheltuieli eligibile - Contribuţia U.E. (60%) 320.733,92 lei - Contribuţia U.A.T (20%) 106.911,305lei - Contribuţia Asociaţie proprietari (20%) 106.911,305lei 2. Cheltuieli neeligibile - Contribuţia U.A.T 21.697.735 lei - Contribuţia Asociaţie proprietari 21.697.735 lei

DIRECTOR DIRECŢIA TEHNICĂ CHIŞ CULIŢĂ